Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Moderator: Emiel
- Emiel
- Super Moderator
- Posts: 5796
- Joined: 21.11.2007, 19:08
- Type auto: S60
- Location: Gelderderland
-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
- Emiel
- Super Moderator
- Posts: 5796
- Joined: 21.11.2007, 19:08
- Type auto: S60
- Location: Gelderderland
- fearless
- Syntax Error..
- Posts: 1402
- Joined: 23.11.2007, 18:53
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Toyota gekocht.
-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
-
- Syntax Error..
- Posts: 893
- Joined: 02.12.2007, 15:22
- Type auto: C70
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Emiel wrote:Handbak!
Johann?The car presented at Gothenburg CityArena is the first car built for one specific client.
Technical specification
Performance
0-100 km/h 3.9s
Top speed more than 300km/h
Engine
Volvo T6 inline six (B6304T4)
508 hp @ 6500rpm
575Nm @ 5500rpm
Max rpm: 7100
Modified cylinder head and combustion chambers
Modified inlet manifold and air intake
Special manufactured conrods
Garret 3171 turbo
Ferrita 3.5” stainless steel exhaust system
Drive train
Reinforced M66C (close ratio) manual 6-speed gear box.
Haldex E-LSD in rear
Haldex Gen4 XWD
Chassis
Tires 265/30R19
Rims Polestar 9,5X19”
Chassis lowered 30mm
Öhlins 3- way shock absorbers
Reinforced anti-roll bar front and rear
Track width increased 20 mm front and 40 mm rear
Polestar-tuned EHPAS steering
Stabilising X- members, front and rear.
Modified control-arms with uniballs front and rear.
Reinforced bushings in sub-frame and control-arms
Modified engine mounts
Weight
Total weight 1640kg and optimized weight distribution
Brakes
Front Polestar-Brembo 6 piston calipers, 380 mm ventilated discs
Rear Polestar-Volvo calipers, 302 mm ventilated discs
Brake cooling air intakes from front
Aerodynamics
Based on tests in Volvo’s wind-tunnel
Lowered front splitter and larger rear spoiler to reduce high speed lift
Carbon fiber diffusor
Body 20 mm widened front and rear
Interior
Polestar designed seats with increased support. Alcantara on all functional areas steering wheel, gear knob, and seats to ensure maximum grip.
Centre console lowered for optimised gear-lever ergonomics.
- Martijnb
- Newbie
- Posts: 7
- Joined: 28.12.2011, 21:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Ja... Toch een beetje net niet..
Volvo 850 T-5R Sedan // DOP // 19T
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
RWD?fearless wrote:Toyota gekocht.
Autumn Gold Pearl Metallic...
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Ze begrijpen in ieder geval hoe ze een echte showcar moeten maken! C30 was natuurlijk al spot on, en deze doet het nog eens dunnetjes over
Autumn Gold Pearl Metallic...
- fearless
- Syntax Error..
- Posts: 1402
- Joined: 23.11.2007, 18:53
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
1.0 12V !!Turbobiker wrote:RWD?fearless wrote:Toyota gekocht.
Toyota Aygo voor Cindy. Ze reed eerst in een Aixam city Sport maar ze heeft 2 weken terug haar rijbewijs gehaald dus hebben we die ingeruild op een aygo.
We hadden eerst een Suzuki Swift of een mini in gedachten, maar bij de aixam dealer waar die destijds gekocht was was net die aygo binnen. Ding is van 08-2010 met 21000 km op de teller, en er moest maar iets bij. Dus maar gedaan, de aixam zelf verkopen zagen we ook niet zitten. En de meeste auto dealers willen zo'n ding niet eens hebben. + dat de aygo niet eens verkeerd rijd, zo'n 3 pitter komt nog best mee. 50KW op 800 kg. Ok ti's niet zo snel als de Volvo.
- Emiel
- Super Moderator
- Posts: 5796
- Joined: 21.11.2007, 19:08
- Type auto: S60
- Location: Gelderderland
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
http://www.pistonheads.com/news/default ... =25876.htmTurbobiker wrote:Ze begrijpen in ieder geval hoe ze een echte showcar moeten maken! C30 was natuurlijk al spot on, en deze doet het nog eens dunnetjes over
Iemand met dollars heeft hem dus gekocht/laten maken.
Rechterhand Opperbaas..
-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Beetje vreemd.
Polestar is gestopt met STCC en WTCC met de C30 omdat Volvo de aandacht naar de S60 wilde verschuiven. Volgens Volvo past de S60 niet in het segment waar de WTCC auto's in rijden maar staat deze er boven. Vandaar de overstap naar het TTA want de S60 staat blijkbaar wel op hetzelfde plan als een Citroen C5 en een Saab 9-3 . . . .
Maarja. C30 PCP was gemaakt om Polestar een beetje op de kaart te zetten want buiten Zweden wist bijna niemand wat deze firma nu deed. WTCC deden ze toen nog niet aan mee. Beetje media exposure wat heel goed uitpakte en vervolgens hang je er het nieuwe R aan onder de naam Polestar.
Denk dat Volvo zichzelf een beetje te kakken heeft gezet door wel mee te willen delen in de eer maar vervolgens niet over de brug komen met een productie versie van de Polestar C30 in welke gelijkende vorm dan ook. Ze hadden de S40 AWD welke heel dicht bij de C30 staat qua techniek. Denk dat ze met Rebel Blue, AWD en misschien een Focus RS of een iets minder T5 motor met 280 PK al een heel eind in de richting waren geweest qua gebaar maar dit was blijkbaar niet veilig. Heb me eens laten vertellen dat Ford overal de boot af hield maar da zal dan wel.
Vervolgens komt Polestar met deze S60 en weer het gelul dat deze auto waarschijnlijk ergens medio 2020 wel eens in productie kon gaan. Denk dat ze de keutel al weer ingetrokken hebben maar dat ze dat niet willen laten blijken. Dus hangen ze er maar een prijskaartje aan van 3 ton om de klanten weg te jagen. Op zich nog geeneens zo gek dur gezien de details van deze enkelbouw. Aan de andere kant heeft Volvo meer dan helft van de techniek vandaag al op de plank en lijkt mij een slap aftreksel van deze auto met een PK of 375 tot 400 al heel goed te realiseren. De kleur bieden ze op dit moment in Zweden al aan, Rebel Blue. De AWD kan het hebben, GT er uit en eindelijk eens Naughty gaan. Met 400 PK zitten ze in het segment auto's welke in Nederland al voor richting een ton over de toonbank gaan. Veel geld voor een Volvo maar voor een S80 AWD full options wilde men dat ook wel neertellen. Als ze nu eindelijk eens wakker worden bij Volvo en ook Start/Stop icm de M66 of misschien een 7 bak kunnen leveren dan kon de T6 wel eens van een G naar een C label gaan en ineens heel betaalbaar blijken.
Denk dat je die 3 ton moet zien als "We maken 'm niet" maar er zullen altijd wel een paar zijn die het zo op tafel leggen dus zeg nooit nooit.
Polestar is gestopt met STCC en WTCC met de C30 omdat Volvo de aandacht naar de S60 wilde verschuiven. Volgens Volvo past de S60 niet in het segment waar de WTCC auto's in rijden maar staat deze er boven. Vandaar de overstap naar het TTA want de S60 staat blijkbaar wel op hetzelfde plan als een Citroen C5 en een Saab 9-3 . . . .
Maarja. C30 PCP was gemaakt om Polestar een beetje op de kaart te zetten want buiten Zweden wist bijna niemand wat deze firma nu deed. WTCC deden ze toen nog niet aan mee. Beetje media exposure wat heel goed uitpakte en vervolgens hang je er het nieuwe R aan onder de naam Polestar.
Denk dat Volvo zichzelf een beetje te kakken heeft gezet door wel mee te willen delen in de eer maar vervolgens niet over de brug komen met een productie versie van de Polestar C30 in welke gelijkende vorm dan ook. Ze hadden de S40 AWD welke heel dicht bij de C30 staat qua techniek. Denk dat ze met Rebel Blue, AWD en misschien een Focus RS of een iets minder T5 motor met 280 PK al een heel eind in de richting waren geweest qua gebaar maar dit was blijkbaar niet veilig. Heb me eens laten vertellen dat Ford overal de boot af hield maar da zal dan wel.
Vervolgens komt Polestar met deze S60 en weer het gelul dat deze auto waarschijnlijk ergens medio 2020 wel eens in productie kon gaan. Denk dat ze de keutel al weer ingetrokken hebben maar dat ze dat niet willen laten blijken. Dus hangen ze er maar een prijskaartje aan van 3 ton om de klanten weg te jagen. Op zich nog geeneens zo gek dur gezien de details van deze enkelbouw. Aan de andere kant heeft Volvo meer dan helft van de techniek vandaag al op de plank en lijkt mij een slap aftreksel van deze auto met een PK of 375 tot 400 al heel goed te realiseren. De kleur bieden ze op dit moment in Zweden al aan, Rebel Blue. De AWD kan het hebben, GT er uit en eindelijk eens Naughty gaan. Met 400 PK zitten ze in het segment auto's welke in Nederland al voor richting een ton over de toonbank gaan. Veel geld voor een Volvo maar voor een S80 AWD full options wilde men dat ook wel neertellen. Als ze nu eindelijk eens wakker worden bij Volvo en ook Start/Stop icm de M66 of misschien een 7 bak kunnen leveren dan kon de T6 wel eens van een G naar een C label gaan en ineens heel betaalbaar blijken.
Denk dat je die 3 ton moet zien als "We maken 'm niet" maar er zullen altijd wel een paar zijn die het zo op tafel leggen dus zeg nooit nooit.
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Mmm, stiekem had ik gehoopd dat de inruilprijs van de Lexus de lading wel een beetje zou dekken...
Autumn Gold Pearl Metallic...
-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Joh ik wil helemaal geen Volvo sedan meer..Turbobiker wrote:Mmm, stiekem had ik gehoopd dat de inruilprijs van de Lexus de lading wel een beetje zou dekken...